مانیکور و پدیکور چه مزایا و معایبی دارند؟

مزایای مانیکور و پدیکور

 

سلامت پوست:

دستان ما در معرض آلودگی و گرد و غبار بیرونی در طول روز قرار دارد. آلودگی به راحتی بر روی دست ها جمع می شود. اگر پاها را نیز در نظر بگیرید، فرض کنید تمام روز راه بروید، این کار موجب ایجاد پینه و انواع مختلف مشکلات پوستی خواهد شد. مانیکور و پدیکور به لایه برداری پوست دست و پا کمک کرده و به دست و پای شما ظاهری تمیز تر و زیباتر می دهد. پدیکور به از بین بردن پینه و مانیکور به از بین بردن چرک و سلول های مرده پوست کمک می کند.

 

از بین بردن عفونت های قارچی از ناخن ها:

معمولا انگشت پا و گاهی انگشتان دست به دلیل قرار گرفتن بیش از حد در معرض رطوبت دچار عفونت های قارچی می شوند. در حالت عادی دو هفته طول می کشد تا نشانه های بروز این عفونت قارچی مشخص شود. مانیکور و پدیکور به شناسایی این مشکل در مراحل اولیه ایجاد آن کمک می کند.  انجام مانیکور و پدیکور در بازه های زمانی مشخص به سلامت ناخن های دست و پا کمک می کند.

 

بهبود جریان خون:

مانیکور، و پدیکور شامل ماساژ  پوست در کنار لایه برداری می شود. این ماساژ در کنار ایجاد ریلکسیشن به جریان خون شما نیز کمک می کند. این امر در کاهش درد و توزیع حرارت به تمام نقاط بدن در فصل سرما کمک می کند.

 

کمک به سلامت روانی:

یکی از بهترین راه های ریلکس کردن و داشتن آرامش انجام مانیکور و پدیکور است. بعد از یک روز یا هفته پر استرس و پرکار، انجام مانیکور و پدیکور استرس و فشار  را برداشته و همچنین وجود ناخن هایی زیبا مرتب نیز می تواند حال شما را بهتر کند.

 

 

 

معایب و ریسک های مانیکور و پدیکور

 

ریسک آسیب دیدگی و عفونت:

گاهی کوتیکول های شما بیش از حد سریع گرفته شده و به پوست شما آسیب می زند. خطرناک ترین مشکلی که در این پروسه ممکن است پیش بیاید، آسیبی است که منجر به عفونت می شود. چنانچه ابزارهای مورد استفاده استریل یا یک بار مصرف نباشد ریسک ابتلا به انواع عفونت ها تا حد زیادی افزایش می یابد. هپاتیت ب و انواع عفونت های باکتریایی و قارچی با ورود افرادی که خود دارای عفونت هستند به سالن، می تواند منتقل شود.

 

ریسک اشعه فرابنفش:

در برخی از انواع مانیکور، نیاز به اشعه فرابنفش هست که می تواند به سلول های پوست آسیب زده و منجر به سرطان شود. تحقیقات نشان داده افرادی که پوست روشن دارند نسبت به افرادی که پوست تیره دارند بیشتر در معرض خطر هستند.

 

ریسک ابتلا به قارچ:

قارچ ناخن در سالن های آرایشگاه خیلی سریع از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. اگر در سالنی که پیش از شما فردی مبتلا به قارچ کرده باشد،  به احتمال زیاد شما نیز به آن مبتلا می شوید. به همین دلیل استفاده از مواد ضد قارچ ضروریست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *