در یک سالن کاشت ناخن به چه ابزارهایی نیاز است؟

ابزار های مورد نیاز سالن کاشت ناخن

ابزارهای مورد نیاز سالن کاشت ناخن دارای تنوع بسیار وسیعی است. همه ما حداقل یکبار گذرمان به این سالن‌ها افتاده است. حال اینکه برای کاشت ناخن رفته باشیم و یا برای ترمیم آن در کلیات موضوع تغییری ایجاد نمی‌کند.

سالن‌های کاشت ناخن عموما دارای یک فضا عمومی به همراه چندین میز کار هستند که هر کدام از آن‌ها مربوط به یک بخش خاص است. برای مثال می‌توان به مواردی از قبیل: میز مانیکور و میز پدیکور اشاره کرد.

کلیه افرادی که در سالن‌های آرایشی و زیبایی مشغول به کار هستند، پیش‌تر در این زمینه فعالیت داشته‌اند و امروزه توانسته جایگاه خود را در بین متخصصان این حرفه پیدا کنند.

اساسا برای تاسیس یک سالن زیبایی و آرایشی فعال در زمینه کاشت ناخن باید ابزارهای مورد نیاز سالن کاشت ناخن را نیز به خوبی بشناسید. این چند نکته را در نظر داشته باشید که از جمله آن‌ها می‌توان به:

  • داشتن مدرک فنی حرفه‌ای
  • برآورد هزینه‌های تاسیس و تهیه لوازم مورد نیاز سالن
  • انتخاب محل مناسب برای تاسیس
  • دریافت مجوزهای لازم برای شروع فعالیت
  • استخدام پرسنل
  • خرید لوازم و تجهیزات
  • طراحی دکوراسیون داخلی سالن

اشاره کرد. طی کردن این مراحل ممکن از کمی سخت و خسته‌کننده باشد. اما در نظر داشته باشید که شما می‌خواهید شغل مورد علاقه خودتان را دنبال کنید. پس این سختی را می‌شود برای رسیدن به هدف اصلی تحمل کرد و پشت سر گذاشت. در ادامه به بررسی دقیق‌تر هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.

 

ابزارهای مورد نیاز سالن کاشت ناخن برای تاسیس چیست؟

اگر شما بخواهید یک سالن کاشت ناخن تاسیس کنید، باید اقدامات لازم برای دریافت مجوز را انجام دهید. از جمله این اقدامات عبارت‌اند از:

  • داشتن مدرک فنی حرفه‌ای

شما در اولین گام برای تاسیس یک سالن تخصصی کاشت ناخن، باید مجوز و مدرک فنی حرفه‌ای خود را دریافت کنید. این مدارک پس از آن که شما در آزمون شرکت داده شدید، صادر می‌گردد. دقت داشته باشید که پس از گذراندن آزمون کتبی، نوبت به آزمون عملی می‌رسد.

  • برآورد هزینه‌های تاسیس و تهیه لوازم مورد نیاز سالن

یکی از ابزارهای مورد نیاز سالن کاشت ناخن برآورد دقیق هزینه‌ها است. مثال: هزینه تبلیغات، اجاره، شارژ، حقوق کارکنان، بازاریابی و تبلیغات اشاره کرد.

  • انتخاب محل مناسب برای تاسیس

سالن باید در محل پر رفت‌وآمد در نزدیکی مراکز خرید باشد، تابلو نصب شده برای سالن باید کاملا در دیدرس قرار داده شود، ترجیحا در خیابان اصلی و در دسترس باشد، امکانات رفاهی و امنیتی کامل را در نظر گرفته باشید، متراژ سالن برای کارکنان مناسب باشد.

  • دریافت مجوزهای لازم برای شروع فعالیت

کسب مجوز از اتحادیه آرایشگری، دریافت پروانه کسب، اخذ مجوزهای مربوط به سازمان شهرداری، اخذ گواهی سلامت، دریافت مجوز از اماکن.

  • استخدام پرسنل

یکی دیگر از ابزارهای مورد نیاز سالن کاشت ناخن استخدام پرسنل و انتخاب یک تیم  کاری درست و مجرب است. افرادی که در زمینه کاری شما دارای سابقه درخشان و همچنین اخلاق کاری مناسب باشند.

  • خرید تجهیزات

سوهان ناخن، لاک ناخن، خشک‌کن، لاک‌پاک‌کن، میز مانیکور و پدیکور، دستگاه کاشت ناخن، ژلیش و…

  • طراحی دکوراسیون داخلی سالن

این گزینه می‌تواند یکی از بهترین ابزارهای مورد نیاز سالن کاشت ناخن برای تبلیغات باشد. برای مثال می‌توانید از دیوارکوب‌های چوبی در دیزاین سالن خود استفاده کنید.

ابزار های مورد نیاز برای کاشت ناخن
ابزار های مورد نیاز برای کاشت ناخن

لوازم مورد نیاز در یک سالن کاشت ناخن

شما برای آنکه بتوانید به یکی از موفق‌ترین سالن‌های کاشت ناخن تبدیل بشوید، باید اصول اولیه این کار را به طور کامل بدانید. برای مثال باید تجهیزات سالن را با بهترین کیفیت خریداری و به بهترین شکل دیزاین کنید.

ممکن است مشتری برای بار اول، متوجه نوع طراحی دکوراسیون سالن شما نشود، اما وقتی دوباره برای کاشت و یا ترمیم ناخن‌هایش مراجعه می‌کند، بیشتر به اطراف نگاه می‌کند و این درست همان لحظه طلایی است که شما با طراحی منحصر به فردی که برای سالن خود انجام داده‌اید، او را مجذوب آن جا می‌کنید.

نتیجه این کار، علاوه بر رضایتمندی، تبلیغی است که به صورت دهان‌به‌دهان از سالن شما برای اطرافیان خودکرده است. برای داشتن یک سالن کامل شما باید لوازم زیر را حتما تهیه کنید.

  • قفسه‌های لاک ناخن

یکی از جذاب‌ترین و زیباترین  ابزارهای مورد نیاز سالن کاشت ناخن  قفسه‌های مملو از لاک ناخن است که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در کنار یکدیگر قرار داده شده‌اند.

  • جایگاه مانیکور

در واقع جایگاه مانیکور همان میزی است که تمامی لاک‌های ناخن، برس‌ها و سایر لوازم مورد نیاز شما را در خود جای می‌دهد. ممکن است دارای سیستم نورپردازی و همچنین دریچه‌هایی برای دفع بخار نیز باشد.

  • صندلی پدیکور

این صندلی می‌تواند آرامش را به سالن شما هدیه کرده و آن جا را به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن به دیگران نشان دهد.

  • نظافت و بهداشت محیط

این نکته را در نظر داشته باشید که همه مشتریان سالن‌های کاشت ناخن و زیبایی، دوست دارند که درصد نظافت و تمیزی آن محیط را به چشم ببینند. پس در این بخش کوتاهی نکنید و در فواصل زمانی کوتاه نسبت به ضدعفونی‌کردن لوازم و محیط اقدام نمایید.

سایر ابزارهای مورد نیاز سالن کاشت ناخن

  • استفاده از لامپ‌های مخصوص برای خشک‌کردن ناخن‌ها

در نظر داشته باشید که شما باید یک فضایی را برای مشتریان خود در نظر بگیرید که آن‌ها بتوانند پس از کاشت ناخن‌هایشان، آن‌ها را خشک کنند تا هیچ‌گونه لکی بر روی آن‌ها نماند.

  • تهیه چراغ رومیزی

نورپردازی مناسب برای طراحی و دیزاین ناخن می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. یک چراغ رو میزی وسیله ایست که هر تکنسین ناخنی به آن احتیاج دارد.

  • سوهان و بافر ناخن

یکی دیگر از ابزارهای مورد نیاز سالن کاشت ناخن سوهان و بافر است که اکثر تکنسین‌های ناخن به آن احتیاج دارند، با استفاده از سوهان می‌توان ناخن‌ها را به بهترین شکل فرم داد و برای مرحله لاک آماده کرد. از بافر نیز برای درخشندگی بیشتر ناخن‌های طبیعی و آکریلیک استفاده می‌شود.

  • لامپ‌های ال‌ای‌دی ناخن

یکی از تفاوت‌های لامپ‌های LED و لامپ‌های UV در مدت زمان خشک‌کردن ناخن است. لامپ‌های LED می‌تواند در مدت 30 ثانیه ناخن‌ها را خشک کند که این بهترین راه صرفه جویی در وقت است. در حالی که لامپ‌های UV این کار را در حدود 2 دقیقه به انجام می‌رسانند.

  • پودرهای ناخن

پودرهای ناخن یکی از ابزارهایی است که در مرحله مانیکور استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پودرها، بی بو و با دوام بودن آن‌ها است. مانیکورهای دیپ پودر، به طور کلی نسبت به مانیکورهای ژل لاک از دوام بیشتری برخوردار است.

  • پاک‌کننده‌های ناخن

یکی از محبوب‌ترین پاک‌کننده‌های ناخن، استون است. علاوه بر استون شما می‌توانید از توپ‌های پنبه‌ای و پدهای گازی نیز به عنوان پاک‌کننده ناخن استفاده کنید.

کاشت ناخن
کاشت ناخن

چرا باید از وسایل با کیفیت استفاده کرد؟

تصور کنید شما به عنوان مشتری برای کاشت و یا ترمیم ناخن‌هایتان به یک سالن کاشت ناخن مراجعه کرده‌اید. مسلما انتظار دارید که از بهترین متریال‌ها برای شما استفاده شود که انتظار غلطی هم نیست. اما بر خلاف تصورتان، از بی‌کیفیت‌ترین متریال موجود در بازار برای کار بر روی ناخن‌های شما استفاده می‌کنند.

جدای هزینه‌ای که بی جهت متقبل شده‌اید، ممکن از دچار مشکلاتی نظیر حساسیت‌های پوستی نیز بشوید. حال تصور کنید که در همان سالن کاشت ناخن، از بهترین متریال و ابزارها برای کار بر روی ناخن‌هایتان استفاده کنند. شما علاوه بر حس رضایتمندی، بابت هزینه‌ای که پرداخت کردید هم دیگر آزرده خاطر نیستید. حتی ممکن است به دوستان خود نیز پیشنهاد دهید که برای کارهای ناخنشان، به این سالن مراجعه کنند. پس می‌توان به‌جرئت گفت که یکی از ابزارهای مورد نیاز سالن کاشت ناخن ارائه خدمات باکیفیت است.

پس می‌توان این‌گونه برداشت کرد که استفاده از بهترین مواد کاشت ناخن، زیباترین طراحی، ساخت دکوراسیون شیک و منحصر به فرد، تماما می‌تواند به رشد کسب‌وکار شما کمک کند. تبلیغات صرفا پرداخت هزینه‌های گزاف نیست، گاهی انجام دادن یک کار می‌تواند بهترین تبلیغ قلمداد شود.

چنانچه قصد خرید ابزارهای مورد نیاز سالن کاشت ناخن را دارید، می‌توانید به سایت مستر استایل مراجعه کنید. در این سایت شما می‌توانید ضمن اطلاع از قیمت محصولات، مقالات به روز دنیای کاشت و طراحی ناخن، نسبت به ثبت سفارش خودتان و همچنین دریافت مشاوره از کارشناسان ما اقدام کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *