انواع ژل مورد استفاده در طراحی ناخن

انواع ژل در طراحی ناخن

انواع ژل در طراحی ناخن یکی از مواد کاشت ناخن است که در موضوع کاشت ناخن با آن روبه‌رو می‌شوید.  این روزها کاشت ناخن در بین خانم‌ها رواج زیادی پیدا کرده است. خانم‌ها معمولا هر چند وقت یکبار برای کاشت و یا تعویض ناخن‌های خودشان به سالن‌های کاشت ناخن مراجعه می‌کنند.

این سالن‌ها نیز با استفاده از بهترین و باکیفیت‌ترین لوازم و ابزار، اقدام به طرح زنی بر روی ناخن‌ها و همچنین عملیات کاشت ناخن می‌کنند. به طور کلی خدمات ناخن دارای انواع متفاوتی است که از جمله آن‌ها می‌توان به مانیکور و پدیکور و ژلیش ناخن اشاره کرد.

اساسا ناخن را می‌توان عضوی مهم از نظر زیبایی‌شناسی و همچنین بهداشتی دانست. این موضوع باعث می‌شود تا شما حساسیت بیشتری نسبت به استفاده از خدمات ناخن و همچنین بهداشت آن نشان دهید.

یکی از خدمات جذاب ناخن، ژلیش ناخن است که دارای محبوبیت زیادی در بین خانم‌ها است. این ژل‌ها توانسته‌اند جای خود را در دنیای زیبایی پیدا کرده و به یکی از پرکاربردترین خدمات تبدیل شوند. واژه ژلیش یا ژل ناخن واژه‌ای آشنا برای خانم‌هایی که با مقوله کاشت ناخن آشنا هستند.

معرفی کامل انواع ژل در طراحی ناخن

به طور کلی می‌توان ژل‌های مورد استفاده در زمینه کاشت ناخن را به دو دسته تقسیم کرد که هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و خاصی است. به طور مثال، روش اجرا و همچنین مواد مورد استفاده در هر یک از آن‌ها با دیگری متفاوت است و شما می‌توانید کاملا با توجه به سلیقه شخصی خودتان نسبت به استفاده از هر کدام آن‌ها اقدام کنید.

  • ژل‌های نرم یا همان سافت ژل‌ها

این نوع از ژل‌های مورد استفاده در زمینه کاشت ناخن، دارای مقاومت کمتری نسبت به نوع دیگر آن است. به طوری می‌توانید آن را به راحتی و تنها با استفاده از یک استون پاک کنید. در نظر داشته باشید که سافت ژل‌ها به راحتی با استون حل می‌شوند.

یکی از ویژگی‌های مهم سافت ژل‌ها، انعطاف‌پذیری بالای آن است. همچنین از دیگر ویژگی‌های مهمی که سافت ژل‌ها دارند می‌توان به نرمی و همچنین رقیق بودنشان اشاره کرد. این خود یک نمونه از انواع ژل در طراحی ناخن به حساب می آید.

  • ژل‌های سخت یا هارد ژل‌ها

هارد ژل‌ها در مقایسه با نوع نرم آن از مقاومت بسیار بیشتری برخوردارند. یکی از نکاتی که باید در مورد ژل‌های سخت در نظر بگیرید، این است که هارد ژل‌ها از یک ساختار مولکولی بسیار فشرده تشکیل شده‌اند و این یکی از عواملی است که بموجب افزایش مقاومت آن‌ها شده است.

هارد ژل‌ها به دلیل مقاومت و غلظت بالایی که دارند تنها از با رشد طبیعی ناخن و همچنین از طریق سوهان کشیدن از بین می‌روند. هارد ژل‌ها را اصولا به عنوان یک لایه محافظتی می‌توان در نظر گرفت زیرا از استحکام بالایی در بلندکردن طول ناخن‌ها برخوردار هستند.

انواع ژل طراحی ناخن
انواع ژل طراحی ناخن

معرفی سایر انواع ژل‌ها در طراحی ناخن

از جمله دیگر انواع ژل در طراحی ناخن عبارت‌اند از:

  • پلی ژل‌ها و یا همان کاشت تیوپی

پلی ژل‌ها را می‌توان در دسته هارد ژل‌ها قرار داد. این نوع از ژل هلاوه بر مقاومت و ماندگاری بالا، دارای انعطاف‌پذیری بالایی نیز هستند. دلیل نام‌گذاری این ژل‌ها به عنوان ژل‌های کاشت تیوپی این است که این محصول به صورت تیوپی تولید و در بازار عرضه می‌شود.

از جمله موارد استفاده از پلی ژل‌ها می‌توان به مواردی از قبیل: کاشت ناخن به صورت قالبی، کاشت با استفاده از فیبر و فرمر، کاشت ژورنالی و همچنین کاشت گریم اشاره کرد.

  • بیلیدر ژل یا همان کاشت ناخن کاسه‌ای

بیلیدرها نیز یک از انواع ژل در طراحی ناخن به شمار میروند که در دسته سافت ژل‌ها قرار می‌گیرند و به صورت کاسه‌ای نیز در بازار عرضه می‌شوند. از جمله مزایای استفاده از بیلیدرها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان استفاده در فیبرسازی
  • قابلیت استفاده در صدف سازی
  • امکان استفاده از بیلیدرها در طرح‌های برجسته
  • امکان ایجاد ضخامت و همچنین انحنا بر روی سایر کاشت‌های ناخن
  • مونو ژل یا همان لمینت ناخن

مونو ژل در واقع یکی از زیباترین و جذاب‌ترین انواع ژل در زمینه کاشت ناخن به شمار می‌رود. این ژل نیز در دسته ژل‌های سافت قرار می‌گیرد. همچنین به دلیل نرمی و رقیق بودن آن از این ژل برای درمان شکستگی نیز استفاده می‌شود. از جمله مزایای این ژل عبارت‌اند از:

  • طیف رنگی وسیع و متنوع
  • مقاومت بالا
  • نیاز به حذف کامل در زمان ترمیم وجود ندارد

نکاتی که باید در هنگام کاشت با انواع ژل در طراحی ناخن به آن توجه کرد

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، خدمات ناخن در سالن‌های کاشت علاوه بر جنبه زیبایی، جنبه درمان و بهداشتی نیز دارد. اصولا ناخن در زمینه زیبایی و بهداشت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

این موضوع موجب شده است تا خدمات مربوط به این عضو، روز به روز از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. نکات مهمی که در زمان کاشت باید به آن توجه کرد عبارت‌اند از:

  • برای انجام عمل کاشت، باید به سالن‌های زیبایی مراجعه کنید

در نظر داشته باشید که عمل کاشت ناخن، از حساسیت بالایی برخوردار است و حتما این کار باید توسط کسی انجام شود که در این زمینه دارای سابقه است. مراجعه به سالن‌های کاشت این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا از تجربه و سابقه افرادی که در آن جا مشغول به کار هستند استفاده کنید.

  • استفاده از بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات و ابزار در طول فرایند کاشت ناخن

یکی از نکات مهم در زمینه انتخاب انواع ژل در طراحی ناخن، استفاده از بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات است. بهترین راهکار برای آن که بتوانید کاشت ناخنی با کیفیت انجام دهید، این است که به سالن‌های زیبایی مراجعه کنید. سالن‌ها به دلیل نوع فعالیتشان، معمولا از بهترین و به‌روزترین تجهیزات و همچنین ابزار استفاده می‌کنند.

شما با مراجعه به آن‌ها این امکان را دارید که از لوازمی با کیفیت برای کاشت ناخن خود بهره‌مند شوید. بر کسی پوشیده نیست که استفاده از بهرتین لوازم، از بروز مشکلاتی نظیر عفونت ناخن و همچنین آسیب رساندن به آن جلوگیری می‌کند.

انواع ژل کاشت ناخن
انواع ژل کاشت ناخن

تفاوت ژل ناخن و لاک‌های معمولی

ژلیش و یا لاک ژل بر خلاف لاک‌های معمولی که امکان خشک‌شدن در فضای باز را دارند، تنها با استفاده از دستگاه UV می‌تواند خشک شود. همچنین ژلیش ها به هیچ عنوان از طریق استون پاک نخواهند شد.

زیرا دارای مقاومت بسیار بالایی هستند. اما چنانچه از زمان کاشت ناخن شما 10 الی 20 روز پذشته باشد، ناچارید برای ترمیم ناخن‌های خودتان به سالن‌های زیبایی مراجعه کنید.

نحوه خرید انواع ژل در طراحی ناخن

اگر شما قصد خرید انواع ژل را برای کاشت ناخن دارید، می‌توانید به سایت مستر استایل مراجعه کنید و ضمن اطلاع از قیمت محصولات موردنظرتان، نسبت به ثبت سفارش و همچنین خرید آن اقدامات لازم را انجام دهید.

در نظر داشته باشید که کارشناسان ما آماده‌اند تا در صورت بروز هرگونه ایراد و اشکالی مشاوره‌های لازم را به شما ارائه دهند و بر افزایش کیفیت خرید شما تلاش کنند.

چرا باید از مواد ژل با کیفیت برای کاشت ناخن استفاده کرد؟

همان‌طور که در ابتدای متن توضیح داده شد، ناخن‌ها اساسا عضوی مهم از نظر زیبایی و بهداشتی به شمار می‌روند. در کاشت ناخن در کنار دیگر مواردی نظیر، اکستنشن مو، کوتاهی، رنگ و… یکی از زیباترین و جذاب‌ترین روش‌ها در زیبایی به شمار می‌رود. انتخاب انواع ژل در طراحی ناخن یکی از چالش هایی است که به دلیل تنوع بالای این محصول برای فرد به وجود می آید.

کلیات فرایند کاشت ناخن شاید در ابتدا صرفا به عنوان یک عمل زیبایی به چشم بیاید اما کمی دقیق‌تر که بشویم می‌بینیم که علاوه بر جنبه زیبایی، جنبه درمانی نیز دارد که بسیاری از خانم‌ها صرفا برای جنبه درمانی دست به چنین کاری می‌زنند و جنبه زیباسازی برایشان در اولیویت نیست.

محصولاتی که به عنوان ژل ناخن در زمینه کاشت مورد استفاده قرار می‌گیرند از تنوع بسیار زیادی برخوردارند که شما می‌توانید بر اساس سلیقه شخصی خودتان نسبت به استفاده از هر کدام آنها اقدام کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید که برای انتخاب انواع ژل در طراحی ناخن و همچنین انجام عمل کاشت ناخن باید حتما به سالن‌های زیبایی مراجعه کنید. آن جا افرادی هستند که سال‌ها در این زمینه فعالیت کرده‌اند و با مقوله زیبایی کاملا آشنا هستند.

همچنین انجام کاشت در سالن، صرفا به دلیل استفاده از باکیفیت‌ترین تجهیزات شما را هر گونه بیماری پوستی مصون می‌دارد و این یکی از نکاتی است که در این زمینه باید به آن توجه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *