راهکارهای کاربردی برای ریموو لاک و ژل

راه های ریموو لاک و ژل

ریموو لاک و ژل اصولا باید در سالن‌های زیبایی و کاشت ناخن انجام شود. امروزه دیگر همه با مقوله کاشت ناخن آشنایی دارند و بسیار از خانم‌ها برای آن که ناخن‌های زیبایی داشته باشند به سراغ انجام این کار می‌روند. مانیکور و پدیکور نیز در دسته کارهایی قرار می‌گیرد که برای زیبایی در بین خانم‌ها طرف‌داران بسیار زیادی دارد.

اصلا انجام این‌ چنین کارهایی که نیاز به تخصص و تجربه دارد، باید زیر نظر اهل فن آن انجام پذیرد. به نوعی ممکن است با کوچک‌ترین اشتباه تا مدت‌ها شما را درگیر مداوا و یا مشکل کند. همان‌طور که می‌دانید ناخن عضوی مهم هم از نظر زیبایی و هم از نظر بهداشتی است. نمی‌شود شما به زیبایی ناخن خود برسید اما به دنبال بهداشت آن نباشید.

اهمیت بهداشت و زیبایی در کنار یکدیگر، آنجایی خود را نشان می‌دهند که شما مجبورید برای رعایت بهداشت ناخن‌های خود، از بهترین تجهیزات برای زیبایی آن استفاده کنید. این‌گونه نه تنها ناخن خود را زیبا کرده‌اید، بلکه از بروز مشکلاتی نظیر حساسیت‌های پوستی نیز جلوگیری به عمل آورده‌اید.

حذف لاک و لاک ژل نیز دو مقوله‌ای هستند که از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند. شما اگر در این زمینه تخصصی ندارید، بهتر است سر خود دست به ریموو آنها به خصوص ژل نزنید. زیرا ممکن از با کوچک‌ترین خطا، دچار مشکلات پوستی بشوید. لازم به ذکر است که برای ریموو ژل شما حتما باید از دستگاه UV استفاده کنید.

ریموو لاک و ژل چگونه انجام می‌شود؟

همان‌طور که پیش‌تر عنوان شد، برای حذف و پاک‌کردن لاک و ژل، شما باید دانش کافی را در این زمینه داشته باشید و بدانید که چگونه و با چه ابزاری باید ژل را از روی ناخن پاک کرد. نحوه پاک‌کردن لاگ و ژل به عوامل زیادی بستگی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به نوع و همچنین نحوه به کار بردن آن بر روی ناخن اشاره کرد.

این‌ها تنها گوشه این موضوع حذف و پاک‌کردن لاک و ژل از روی انگشتان شماست. لاک‌پاک‌کن‌ها و همچنین پاک‌کننده‌های ژل ناخن دارای انواع متفاوتی هستند که هر کدام کاربردهای متفاوتی نیز دارند. شما می‌توانید بر اساس جنس ناخن و همچنین نوعی لاک و ژلی که بر روی آن‌ها استفاده نموده‌اید، نسبت به استفاده از هر کدام اقدام کنید.

ریموو لاک و ژل
ریموو لاک و ژل

انواع لاک پاک کن

  • لاک‌پاک‌کن‌های دارای استون

لاک‌پاک‌کن‌های حاوی استون را می‌توان یکی از راه کارهای ریموو لاک و ژل دانست. درصد استون به کار رفته در هر لاک پاک کن را بر اساس موادی که در ساخت آن استفاده شده است تعیین می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید این ترکیبات به کار رفته در لاک‌پاک‌کن‌ها بسیار قوی است. به طوری که از آن‌ها برای پاک‌کردن لاک‌های سخت و همچنین ناخن‌های مصنوعی استفاده می‌شود.

  • لاک‌پاک‌کن‌های بدون استون

این نوع از لاک‌پاک‌کن‌ها در واقع نوع دیگری از پاک‌کننده‌ها به شمار می‌روند که در تولید آن‌ها به هیچ عنوان از استون استفاده نشده است. برای تولید این نوع از لاک‌پاک‌کن‌ها از پروپیلن گلیکول: پروپیلن کربنات و ایزو پروپیلن الکل استفاده شده است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مدل از پاک‌کننده‌ها این است که بر خلاف مدل قبلی هیچ‌گونه خشکی و حساسیتی در ناخن‌ها ایجاد نمی‌کنند.

انواع پاک‌کننده‌های ژل

پاک‌کننده‌های ژل ناخن نیز همانند پاک‌کننده‌های لاک ناخن دارای انواع مختلفی هستند که کاربرد هر کدام از آن‌ها نیز با دیگری متفاوت است. از جمله پاک‌کننده‌های ژل عبارت‌اند از:

  • پاک‌کننده ناخن‌های نچرال و طبیعی

استفاده از این نوع کلینز یا پاک‌کننده‌ها موجب می‌شود تا شما بتوانید به راحتی از شر هر گونه آلودگی و چربی از روی سطح ناخن‌های خود خلاص شوید. نکته قابل توجه در مورد کلینزهای ناخن طبیعی این است که اگر به درستی و با دقت از آن استفاده شود، می‌تواند تاثیر فراوانی بر کیفیت کار داشته باشد و می‌تواند به دی هیدراته شدن ناخن‌ها نیز کمک زیادی کند.

  • پاک‌کننده‌های ژل ناخن

این نوع از پاک‌کننده‌ها را می‌توانید در شرایطی که برای ناخن‌های خودتان از ژل استفاده شده است به کار ببرید. در.اقع برای ریموو لاک و ژل می توانید از آن ها استفاده کنید. در نظر داشته باشید که برخی ژل‌های ناخن هستند که پس از عمل پلیمریزاسیون که با دستگاه UV انجام می‌شود یک لایه چسبنده از خودشان بر روی ناخن‌ها به می‌گذارند. شما می‌توانید با استفاده از پتک کننده‌ها نسبت به رفع آن اقدام کنید.

  • پاک‌کننده‌های کریشن

یکی از پرکاربردترین پاک‌کننده‌های ناخن، همین نوع کریشن است که به صورت اسپری مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این صورت که شما از کریشن بر روی ناخن‌های خود اسپری می‌کنید و به این شکل می‌توانید هر گونه خیسی و یا چسبندگی که بر روی ناخن‌هایتان است را از بین ببرید. اکثر کلینزها و یا همان پاک‌کننده‌ها دارای قابلیت دو کاره هستند.

تفاوت لاک ژل و لاک معمولی در چیست؟

تنها تفاوت لاک‌های زل و لاک‌های معمولی در ترکیب لاک ژل است و وش ریموو لاک و ژل در واقع لاک‌های ژل برای افزایش مقاومت و همچنین استحمام بیشتر، با اکریلیک‌ها ترکیب می‌شوند و حاصل این اتفاق استحکام و ماندگاری بیشتر لاک ژل‌ها بر روی ناخن است.

یکی دیگر از تفاوت‌های این دو محصول زیبایی، نوع خشک شدن آن‌هاست. شما پس از استفاده از لاک‌های معمولی تنها با گذاشتن ناخن‌هایتان در یک فضا باز، می‌توانید آن‌ها را خشک کنید. در حالی که لاک ژل‌ها برای خشک شدن زیاد به استفاده از دستگاه UV دارند و تنها در این حالت است که می‌توانند خشک شوند.

همچنین شما برای پاک‌کردن لاک‌های معمولی، می‌توانید به راحتی با خرید یک محلول پاک‌کننده همانند استون، لاک‌های خود را پاک کنید. در حالی که برای پاک‌کردن لاک‌های ژل نیاز به حضور در سالن‌های کاشت ناخن و استفاده از تجهیزات آن‌ها همانند دستگاه UV دارید.

تفاوت ریموو لاک و ژل
تفاوت ریموو لاک و ژل

لوازم مورد نیاز برای ریموو لاک و ژل در منزل

همان‌طور که اشاره کردیم، شما برای پتک کردن لاک‌های معمولی نیاز به تجهیزات خاصی ندارید و می‌توانید بر اساس نوع لاک و همچنین میزان حساست پوستتان نسبت به خرید و استفاده از هر کدام از پاک‌کننده‌های ناخن استفاده کنید.

اما درباره ژل ناخن موضوع کمی تفاوت دارد. شما ممکن است در موقعیتی باشید که نتوانید برای پاک‌کردن ژل ناخن خود به سالن کاشت مراجعه کنید. پس بهترین گزینه آن است که خودتان دست به کار شوید. مواد لازم برای پاک‌کردن ژل ناخن عبارت‌اند از:

  • سوهان
  • 10 الی 15 تکه پنبه
  • 10 ال 15 قطعه فویل آلمینیومی
  • استون خالص
  • یک تکه چوب نوک نیز
  • وازلین

آموزش پاک‌کردن لاک ژل در خانه

همان‌طور که اشاره شد، برای ریموو لاک و ژل روش های متفاوتی وجود دارد. برای پاک کردن لاک های معمولی، نیاز به لوازم خاصی ندارید در حالی که برای پاک‌کردن لاک ژل، باید از لوازم مربوط به این کار استفاده کنید. ترجیحا برای این کار به سالن‌های کاشت ناخن مراجعه کنید تا افراد مجرب این کار را برای شما انجام دهند.

اما اگر به هر دلیلی نمی‌توانید به سالن مراجعه کنید، دستور العمل زیر را با دقت انجام دهید. ابتدا با یک سوهان، لایه برق بالایی و سپس زیرین ناخن خود را پاک کنید. با استفاده از وازلین پوست اطراف ناخن را چرب کنید. چند تکه پنبه را با استون خود خیس و روی ناخن‌ها بگذارید. تکه‌های فویل را بر روی پنبه‌ها قرار داده و بپیچانید تا استون تبخیر نشود.

پس از 20 دقیقه ناخن برداشته شده و می‌توانید فویل و پنبه هار را باز کنید. در نظرداشته باشید که شما باید بتوانید ناخن را با فشار و یا با کمک یک تکه چوب نوک تیز بردارید. سپس با صابون دست‌ها را بشویید و پس از آن با استفاده از روغن ناخن انگشت‌های خود را چرب کنید.

چرا استفاده از لوازم با کیفیت مهم است؟

اساسا موضوع زیبایی ناخن از جذابیت و همچنین اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ناخن‌ها علاوه بر جنبه زیبایی از نظر بهداشتی نیز دارای اهمیت بسیار زیادی هستند و شما با استفاده از لوازم با کیفیت، نه تنها به زیبایی ناخن‌هایتان کمک می‌کنید بلکه به بهداشت آن نیز اهمیت می‌دهید.

این‌گونه می‌توانید از بروز بیماری‌هایی نظیر حساسیت پوستی نیز جلوگیری گنید. رنظر داشته باشید که برای ریموو لاک و ژل موارد بالا حتما رعایت کنید تا از بروز حساسیت های پوستی جلوگیری کنید.  فراموش نکنید که ما در مستراستایل آماده ارائه مشاوره‌های لازم در امور زیبایی و کاشت ناخن به شما هستیم.

5 دیدگاه در “راهکارهای کاربردی برای ریموو لاک و ژل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *