لاک ژل در بارداری – عوارض و موارد احتیاط

لاک ژل ناخن در بارداری

اگر احساس می کنید بدون ناخن هایتان کاملاً آراسته نیستید، احتمالاً مشتاق هستید که بدانید آیا لاک ژل در بارداری بی خطر است یا خیر. وقتی ناخن های شما برای استایل شخصی شما ضروری است، ایده 9 ماه بدون لاک می تواند وحشتناک باشد. چه ناخن هایتان را کوتاه و رنگارنگ درست کنید یا بلند و درخشان، باید بدانید که آیا نیاز به تغییر روتین مراقبت از ناخن در دوران بارداری دارید یا خیر. اگر ناخن‌هایتان باعث می‌شود احساس کنید که خودتان هستید، ممکن است مشتاق باشید سبک زندگی خود را حفظ کنید و از زمان مراقبت از خود در دوران بارداری لذت ببرید.

بیایید به موضوع لاک ژل در دوران بارداری بپردازیم، خطرات بالقوه و ملاحظات ایمنی را بررسی کنیم تا به شما در تصمیم گیری آگاهانه در مورد مراقبت از ناخن در این زمان خاص کمک کنید.

 

مراقبت از ناخن و لاک ژل در بارداری

هورمون‌های بارداری می‌توانند باعث شوند که ناخن‌های شما سریع‌تر رشد کنند. بنابراین ممکن است لازم باشد زمان بیشتری را برای مراقبت از آن ها صرف کنید. بسیاری از بانوان در دوران بارداری ناخن‌های قوی‌تری دارند که این ناخن‌های سالم یکی از مزایای رشد و پرورش یک انسان جدید است. متأسفانه، با این حال، همه از این ویژگی لذت نمی برند و برخی از زنان باردار عکس آن را تجربه می کنند؛ یعنی ناخن های ضعیف و شکننده در دوران بارداری.

در دوران بارداری، خطر عفونت افزایش می‌یابد که در مورد عفونت‌های قارچی و باکتریایی اطراف ناخن نیز صدق می‌کند. مهم است که به ناخن های خود توجه کافی داشته باشید و هرگونه مشکلی را به ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود گزارش دهید. اطمینان حاصل کنید که ناخن های خود را تمیز نگه می دارید تا خطر عفونت را کاهش دهید.

 

مانیکور و پدیکور در دوران بارداری

مانیکور و پدیکور به طور کلی در دوران بارداری بی خطر در نظر گرفته می شود. لاک های ناخن و ناخن های مصنوعی حاوی ترکیبات شیمیایی هستند و تحقیقات کمی در مورد ایمنی این محصولات در دوران بارداری انجام شده است. با این حال، قرار گرفتن شما در معرض خطر این مواد شیمیایی از طریق لاک ناخن کم است. بنابراین بعید است که برای شما و جنین مشکل ایجاد کند.

اگر همچنان نگرانی دارید، با پزشک مراقبت دوران بارداری و تکنسین ناخن خود صحبت کنید تا لاک ناخن مناسب شما را پیشنهاد دهند. برخی از لاک ها ممکن است مناسب تر از انواع باشند، بنابراین ارزش پرسش را دارد.

 

آیا می توانم در دوران بارداری لاک ژل ناخن بزنم؟

به طور کلی انجام مانیکور و لاک ژلی در بارداری بی خطر تلقی می شود؛ البته به شرطی که در استفاده و برداشتن کاور ژل ناخن خود دقت کنید.

ناخن های ژلی معمولاً توسط یک لامپ فرابنفش (UV) خشک می شوند. ناخن‌هایی که با لاک ژل کاور و با نور UV خشک شده‌اند، حاوی مونومرهای متاکریلات هستند. اکثر آنها در دوران بارداری بی خطر در نظر گرفته‌می‌شوند. با این حال، اگر لاک ژل روی پوست شما ریخته شود، می تواند باعث واکنش آلرژیک و درماتیت تماسی شود. پوست شما در دوران بارداری حساس تر است، بنابراین آگاهی از خطرات آن ضروری است.

برخی از سالن های ناخن، با برس زدن یا اسپری کردن یک فعال کننده شیمیایی روی لاک ژل، ناخن ها را با ژل کاور می کنند. این سیستم به چسب متکی است که اگر با پوست شما برخورد کند نیز می تواند باعث ایجاد مشکل شود.

 

آیا می توانید در دوران بارداری مانیکور و پدیکور انجام دهید؟

بله، در دوران بارداری نیز می‌توانید برای آرایش ناخن‌های خود وقت آرایشگاه رزرو کنید. یکی از فاکتورهای مهمی که ارزش دارد که در نظر بگیرید، بخارهای موجود در سالن است. اگر چه بعید است که آنها برای شما و جنین مضر باشند، اما اگر از حالت تهوع بارداری رنج می برید، ممکن است با وجود این بخارها با مشکل مواجه شوید. بسیاری از زنان در دوران بارداری حس بویایی شدیدی را تجربه می کنند که می تواند حضور در سالن را بسیار ناخوشایند کند. پس یک سالن با تهویه مناسب انتخاب کنید و برای کاهش بو و بخارهای اذیت کننده، یک صندلی نزدیک به تهویه بخواهید.

یکی دیگر از معایب احتمالی مانیکور ژل در دوران بارداری، ریموو کردن آن است که در ادامه باید انجام شود. برای برداشتن ناخن های ژلی یا لاک ژل ناخن، باید ناخن های خود را حدود 20 دقیقه در استون خیس کنید. این کار می تواند به ناخن های طبیعی شما آسیب برساند. اگر در دوران بارداری از ناخن های ضعیف و شکننده رنج می برید، ممکن است برداشتن کاور ژل ناخن ها گزینه ی مناسبی برای شما نباشد.

 

آیا نور UV در بارداری ایمن است؟

لاک ژل ها اغلب با استفاده از نور UV خشک می شوند. اشعه ماوراء بنفش می تواند خطر آسیب نور خورشید، پیری زودرس و سرطان پوست را افزایش دهد. ممکن است از خطر استفاده از تخت‌ های برنزه کننده یا سولاریوم آگاه باشید. اما احتمالاً لامپ UV در سالن ناخن خود را در نظر نگرفته‌اید.

پوست شما در دوران بارداری حساس‌تر است و با خطر آفتاب سوختگی مواجه می‌شوید. بنابراین رعایت موارد احتیاط در دوران بارداری ضروری است. برای احتیاط بیشتر، ممکن است به طور کلی از ناخن های دارای لاک ژل خشک شده با نور UV صرف نظر کنید و خدماتی را انتخاب کنید که به نور UV یا نور LED متکی نباشد. حتی شاید بهتر باشد که در حال حاضر یک مانیکور و پدیکور معمولی را ترجیح دهید. با این حال، اگر می خواهید به زدن لاک ژل در بارداری خود ادامه دهید، باید در طول دریافت خدمات تا حد امکان از کرم ضد آفتاب مخصوص بانوان باردار برای محافظت از دستان خود استفاده‌ کنید.

 

ویژگی های لاک ناخن ایمن در دوران بارداری

بسیاری از زنان ترجیح می دهند در دوران بارداری تا جایی که امکان دارد، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی بالقوه مضر را محدود کنند. همانطور که می توانید تصور کنید، تحقیقات زیادی برای تعیین اینکه کدام درمان ناخن در بارداری بی خطر است وجود ندارد. برخی از زنان ترجیح می دهند از محصولات ناخن معمولی خود در دوران بارداری خودداری کنند و به جای آن به مارک های غیر سمی روی آورند.

 

محصولات بر پایه آب و غیر قابل اشتعال را انتخاب کنید

این یعنی جایگزینی لاک ناخن های ضد حساسیت در دوران بارداری به جای لاک های معمولی. اگر به سالن ناخن می روید، از قبل تماس بگیرید تا یک خدمات غیر سمی ناخن را برای شما در نظر بگیرند. بیشتر سالن‌ها گزینه‌هایی در دسترس دارند یا می‌توانند خدمات ویژه ای را با اطلاع قبلی برای شما هماهنگ کنند. موادی که ممکن است بخواهید از به کاربردن آن اجتناب کنید، عبارتند از: دی بوتیل فتالات، تولوئن، فرمالدئید و متیل متاکریلات مایع.

انواع مختلفی از لاک های غیر سمی وجود دارد که می توانید آن ها را در دوران بارداری استفاده کنید. بنابراین لاکی را که از آن راضی هستید انتخاب کنید.

 

خدمات ملایم مراقبت ناخن در بارداری

در اواخر بارداری، ممکن است از گردش خون ضعیف و درد و درد رنج ببرید. بنابراین می توانید یک سالن ناخن حرفه ای را انتخاب کنید که خدماتی شامل یک اسکراب و ماساژ ملایم برای بهبود گردش خون و کمک به آرامش شما ارائه دهند. به علاوه، این یک راه عالی برای سرگرم کردن خود است.

 

آیا می توانم هنگام زایمان ناخن های ژلی داشته باشم؟

اگر برای سزارین آماده شده‌اید، قبل از جراحی به شما توصیه‌ می شود که ناخن های ژلی را بردارید. با این حال، مهم نیست که چه نوع زایمانی را برنامه ریزی کرده اید، به هیچ وجه از لاک ناخن در هنگام زایمان استفاده نکنید. بسترهای ناخن می‌توانند به ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما کمک کنند تا بفهمد آیا در طول زایمان اکسیژن کافی دریافت می‌کنید یا خیر. در نتیجه ناخن‌های طبیعی بدون لاک و لاک ژل به پزشک شما این امکان را می‌دهند که اگر علائم کمبود اکسیژن را دارید، به سرعت پیگیری و آن را رفع کند.

برای خرید لاک ژل و محصولات طراحی ناخن از محصولات مستراستایل دیدن کرده و با اطمینان کامل از قیمت و کیفیت خرید خود را انجام دهید.

38 دیدگاه در “لاک ژل در بارداری – عوارض و موارد احتیاط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *