12 تفاوت مهم لاک ژل و کاشت ناخن – کدام برای من مناسب تر است؟

فرق لاک ژل و کاشت ناخن

بسیاری از بانوان و دختران جوان برای زیباتر کردن دستان و ناخن های خود از کاشت ناخن و یا لاک ژل ناخن طبیعی استفاده می کنند. سوالی که ذهن برخی افراد را به خود مشغول می کند، ممکن است این باشد که فرق لاک ژل و کاشت ناخن چیست؟ حقیقت این است که هرکدام از این ها یک خدمات و تکنیک متفاوت نسبت به یکدیگر هستند. در ادامه روش های کاشت ناخن و لاک ژل زدن ناخن را معرفی و مقایسه خواهیم کرد تا به خوبی متوجه این تفاوت ها بشوید.

 

لاک ژل و کاشت ناخن چه فرقی با یکدیگر دارند؟

لاک ژل زدن ناخن و کاشت یا کاور ناخن دو روش کاملا متفاوت هستند که هرکدام کاربرد و روش کار و حتی متریال مخصوص به خود را دارد. برای اینکه متوجه فرق بین لاک ژل و کاشت ناخن بشویم، ابتدا بهتر است با این دو تکنیک به طور کامل آشنا شویم. در ادامه ی مقاله با ما همراه باشید تا به این موضوع جذاب بپردازیم.

 

کاشت ناخن چیست؟

اصطلاح کاشت ناخن یک عبارت عامیانه است که برای پروتز گذاری ناخن به کار برده می شود. در واقع هیچ کاشته شدن، زخم شدن و عملیات دائمی و پزشکی مانند کاشت مو در این روش وجود ندارد. کاشت ناخن یک خدمات مربوط به زیبایی است که در طی آن، ناخن ها ضخیم تر و در مواردی بلند تر می شوند.

کاشت ناخن می تواند جنبه مراقبتی نیز داشته باشد. تکنسین های حرفه ای که این کار را انجام می دهند، می توانند از ایجاد ناهنجاری های ناخن مانند داخل گوشت رفتن و یا رشد کردن به صورت کج و دفرمه جلوگیری کنند. همچنین کاشت ناخن روش مناسبی برای افرادی که ناخن های ضعیف و شکننده دارند، است.

 

انواع روش های کاشت ناخن

در نیل بار ها و سالن های زیبایی ناخن، کار لاک ژل و کاشت ناخن با روش های مختلفی انجام می شود. از جمله روش های مختلف برای پروتز گذاری ناخن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاشت اکریلیک:

متداول ترین روش برای کاشت ناخن، کاشت با اکریلیک یا اصطلاحا کاشت پودر است. این کار به وسیله ی پودر مخصوص و یک مایع فعال کننده معروف به لیکوئید انجام می شود. کاشت ناخن با پودر احتیاج به هیچ دستگاه خشک کننده ای ندارد. ترکیب پودر و لیکوئید باعث ایجاد واکنش شیمیایی و پختن و خشک شدن مواد می شود. در این تکنیک که با روش های مختلف (تیپ، فرمر و قالب) انجام می شود، قد ناخن را بلند می کنند و می توانند جلوی ناهنجاری های ناخن را بگیرند. همچنین فرم ناخن ها اصلاح می شود که این به زیبایی بیشتر ناخن ها و دست ها منجر می شود.

  • کاشت ژل:

در این روش، ناخن ها با استفاده از یک ژل مخصوص پروتز گذاری می شوند. نوع ژل مصرفی می تواند با توجه به مدل کاشت تغییر کند. اما عموما از پلی ژل و بیلدر ژل استفاده می شود. کاشت ژل با استفاده از دستگاه UV خشک می شود. همچنین ماندگاری و قدرت مانور این تکنیک بیشتر از کاشت پودر است. با کاشت ژل می توان مانند پودر قد ناخن را بلندتر کرد و فرم آن را اصلاح کرد. همچنین بیشتر کاشت های ژورنالی با استفاده از ژل انجام می شوند.

  • کاور ناخن:

کاور ناخن به معنی ایجاد یک لایه پوشش از پودر یا ژل کاشت روی بستر ناخن است. در این روش قد ناخن بلند نمی شود اما به ضخامت ناخن اضافه می شود. کاور ناخن برای افرادی که ناخن های ضعیف و شکننده دارند مناسب است.

 

کاشت ناخن بری چه کسانی مناسب است؟

به طور کلی، همه ی افراد می توانند کاشت ناخن انجام بدهند. کاشت ناخن باعث زیباتر شدن فرم ناخن ها و مقاوم شدن آن ها می شود. حتی افرادی که به بوی مواد کاشت پودر حساسیت دارند یا پوستشان نسبت به مواد واکنش نشان می دهد، می توانند از کاشت ژل بهره مند شوند.

 

مزایای کاشت ناخن

  • زیباتر شدن فرم ناخن ها
  • مرتب بودن ظاهر دست ها
  • بهبود ناهنجاری های ناخن
  • تقویت فیزیکی ناخن های ضعیف و شکننده
  • مناسب برای افرادی ناخن هایشان بلند نمی شود.
  • تغییر طول قد یا فرم ناخن در یک جلسه

 

معایب کاشت ناخن

  • ضخیم تر شدن ناخن ها
  • احتمال ایجاد حساسیت در برخی افراد
  • نیاز به ترمیم دوره ای

 

لاک ژل ناخن چیست؟

یکی از تفات های لاک ژل و کاشت ناخن اینجا نمایان می شود: لاک ژل ناخن یک پوشش نازک از جنس ژل و دارای رنگدانه است که روی ناخن های طبیعی یا کاشته شده اعمال می شود. لاک ژل یک نوع لاک با ماندگاری بسیار بالا است که به‌وسیله حلال ها پاک نمی شود. بلکه باید تراشیده یا ریموو شود. پس از اینکه لاک ژل روی ناخن اعمال شد، یک لایه تاپ ژل بی رنگ مات یا براق روی ناخن می زنند تا لاک ماندگاری و جلوه ی بهتری داشته باشد.

 

لاک ژل ناخن طبیعی چیست؟

برخی از افراد تمایلی به کاشت ناخن یا لمینت کردن ناخن ندارند. اما دوست دارند ناخن هایی آراسته و لاک زده داشته باشند. بنابراین برای این افراد ابتدا بسترسازی ناخن را انجام می دهند و سپس روی آن لاک ژل می زنند. نکته ی مهم اینجاست که لاک ژل روی ناخن طبیعی بدون بسترسازی، به هیچ عنوان ماندگاری ندارد.

 

در چه مواردی می توان از لاک ژل ناخن استفاده کرد؟

همه ی افراد می توانند از لاک ژل استفاده کنند. افرادی که ناخن های کاشته شده دارند، می توانند از لاک ژل برای آراستگی بیشتر ناخن‌هایشان استفاده کنند. همچنین افرادی که نازک بودن و طبیعی بودن ناخن را ترجیح می دهند، می توانند به تنهایی از این خدمات بهره مند شوند.

 

تفاوت لاک ژل و کاشت ناخن چیست؟

  • لاک ژل یک لایه نازک و دارای رنگ دانه است. در حالی که کاشت ناخن باعث حجم دهی از لحاظ قد و ضخامت به ناخن می شود.
  • در کاشت ناخن فرم ناخن ها اصلاح می شود درحالی که هنگام بسترسازی ناخن برای زدن لاک ژل، این فرم دهی بسیار محدود و در حد سوهان کشی سر ناخن ها است.
  • لاک ژل پوشش رنگی است که می تواند روی کاشت ناخن نیز اعمال شود.
  • کاشت ناخن ترمیم می شود اما لاک ژل ترمیم ندارد. بلکه باید از ابتدا ریموو و مجدد اعمال شود.
  • بستر سازی برای لاک ژل بسیار سطحی و بدون خراشیدن زیاد سطح ناخن است. درحالی که برای کاشت ناخن به سوهان کشی بیشتر سطح ناخن احتیاج دارد.
  • لاک ژل نسبت به کاشت ناخن انعطاف پذیری بیشتری دارد.
  • ظاهر لاک ژل ناخن طبیعی نسبت به کاشت ناخن طبیعی تر است.
  • ضخامت ناخن ها در زمان کاشت بیشتر می شود؛ در صورتی که لاک ژل ناخن طبیعی اینطور نیست.
  • خدمات لاک ژل ناخن طبیعی عموما هزینه کمتری نسبت به کاشت ناخن دارد.
  • در زمان انجام دادن خدمات لاک ژل ناخن طبیعی اگر بسترسازی کافی انجام نگیرد، پس از هر بار ریموو کردن، سطح ناخن نازک و نازک تر می شود و ناخن آسیب می بیند. در صورتی که ترمیم های متوالی کاشت ناخن، باعث ضعیف تر شدن ناخن ها نمی شود.

نکته*: برای جلوگیری از ضعیف شدن ناخن ها در لاک ژل ناخن طبیعی، پیشنهاد می شود از یک لایه نازک لمینت ناخن زیر لاک ژل استفاده کنید.

  • پس از ریموو کردن لاک ژل و ریموو کردن کاشت ناخن، بستر ناخن در حالت دوم آسیب بیشتری می بیند.
  • حتی اگر کاشت ناخن ژورنالی یا به اصطلاح کاشت گریم انجام دهید، باز هم قدرت مانور در طراحی ناخن با لاک ژل بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *