بررسی تفاوت های پرایمر اسیدی ناخن و پرایمر غیر اسیدی ناخن

پرایمر اسیدی ناخن

پرایمر اسیدی ناخن و پرایمر غیر اسیدی ناخن دو ابزار مهم قبل از استفاده از لاک ناخن هستند، که از آن‌ها بر روی ناخن‌ها استفاده می‌شود. اساسا ناخن‌ها نقشی حیاتی در زیبایی و جذابیت دستان شما ایفا می‌کنند. اما همان‌طور که می‌دانید، این ابزار زیبایی هم برای مقاوم سازی نیاز به مراقبت دارد. یکی از روش‌هایی که می‌توانید از آن برای مقاوم سازی ناخن‌های خود استفاده کنید، بهره گیری از پرایمرها است.

پرایمرها را می‌توان به عنوان پلی میان حفاظت از ناخن و همین‌طور لاک ژل در نظر گرفت که وظیفه‌ای به غیر از محافظت، مقاوم سازی و نگهداری از ناخن‌های شما ندارد. امروزه موضوع کاشت ناخن به یکی از موضوعات پر طرفدار در بین خانم‌ها تبدیل شده است.

اساسا کیفیت پرایمر نقش مهمی در پروسه کاشت ناخن دارد. هر چقدر کیفیت این محصولات بالاتر باشد، مسلما خروجی کار نیز به همان نسبت زیبا و بی نقص خواهد بود.

برای کاشت ناخن، ابتدا باید از پرایمر استفاده شود. پرایمرها به دلیل خاصیت چسبندگی که دارند، موجب ماندگاری بیشتر ناخن‌ها می‌شوند. برای آنکه ناخن‌هایی زیبا و یک دست داشته باشید، باید حتما از پرایمر استفاده کنید. این محصول دارای تنوع بسیار زیادی است که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

 

پرایمر اسیدی ناخن و پرایمر غیر اسیدی ناخن چیست؟

پرایمر در واقع مایعی است که موجب می‌شود تا مواد کاشت ناخن، به خوبی بر روی سطح ناخن‌ها بنشینند. صدف ناخن به طور کلی صاف و صیقلی است. به همین جهت نیاز به یک ماده چسبناک همانند پرایمر دارد که بتواند مواد کاشت را به خوبی بر روی خود نگه دارد.

در واقع می‌توان گفت که پرایمر همچون یک چسب عمل می‌کند. هر قدر که این مواد به خوبی بر روی ناخن بچسبد، میزان هوادهی آن نیز به مراتب کمتر می‌شود. اساسا پرایمرها به منظور ایجاد پایه‌ای مرتب برای لاک ناخن تولید شده‌اند. به طوری که لاک‌ها بهتر و مرتب‌تر بر روی ناخن‌ها می‌نشینند و در نتیجه جذابیت بیشتری را به دستان شما می‌دهند. پرایمرها دارای درصدی متاکلیریک اسید هستند که باعث می‌شود لایه‌های رویی ناخن به راحتی برداشته شده و مواد کاشتی به طور کامل بر روی سطح ناخن قرار بگیرند.

پرایمر غیر اسیدی ناخن
پرایمر غیر اسیدی ناخن

 

انواع پرایمرهای ناخن و تفاوت آن‌ها با یکدیگر

<p>عموما پرایمر را می‌توان به دو دسته، پرایمر اسیدی ناخن و پرایمر غیر اسیدی ناخن تقسیم کرد که هر کدام کاربردهای متفاوتی دارند. از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    <li>پرایمرهای اسیدی

این نوع از پرایمرها بسیار قوی‌تر از پرایمرهای غیر اسیدی هستند و همچنین بوی به شدت تندی دارند. این موضوع موجب می‌شود تا بسیاری از افراد نسبت به استفاده از این نوع پرایمرها حساسیت داشته باشند.

جالب است بدانید که در باور عموم مردم، این‌گونه جا افتاده است که استفاده از >پرایمر اسیدی ناخن به تدریج سطح ناخن را نازک می‌کند. اما باید بدانید که این باور از اساس غلط است و به هیچ عنوان استفاده از پرایمرهای اسیدی، سطح ناخن شما را نازک و شکننده نمی‌کند.

تنها موردی که موجب می‌شود سطح ناخن شما کمی نازک شود، در مرحله سوهان کشی و آماده سازی است و پرایمر نقشی در این زمینه ندارند. توجه داشته باشید که اگر سطح ناخن‌های شما چرب است، بهتر است از پرایمرهای اسیدی برای ناخن‌های خود استفاده کنید.

  • پرایمرهای غیر اسیدی

استفاده از این نوع پرایمر ناخن در بین خانم‌ها بسیار رایج است. زیرا PH ناخن را به هیچ عنوان تغییر نمی‌دهد. این نوع از پرایمرهای غیر اسیدی همانند یک چسب دو طرفه عمل می‌کنند. همچنین در مرحله خشک شدن، نیاز به هیچ‌گونه دستگاه LED و UV ندارند. توجه داشته باشید که اگر سطح ناخن‌های شما نازک و حساس است، بهتر است از این نوع پرایمر استفاده کنید.

نحوه استفاده از پرایمر اسیدی ناخن و پرایمر غیر اسیدی ناخن

ی

ن کار باید چند نکته را در نظر بگیرید و سپس نسبت به استفاده از آن‌ها اقدام کنید. از جمله این موارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حتما از یک لایه ضد قارچ استفاده کنید.
  • حتما یک لایه پرایمر اسیدی و یا غیر اسیدی بر روی ناخن‌ها بزنید.

دقت داشته باشید که یک لایه نازک برای این کار کافی است. استفاده بیش از اندازه از پرایمر، می‌تواند به صدف ناخن آسیب‌های جدی وارد کند. همچنین باید این نکته را نیز مدنظر داشت، که نباید به هیچ عنوان پرایمر با پوست شما تماس داشته باشد. در صورت بروز این اتفاق باید بلافاصله با یک پنبه مرطوب، پرایمر را از سطح پوست خود پاک کنید.

  • قبل از کار بر روی ناخن هر انگشت، بهتر است قلم مو را با یک دستمال کاغذی خشک کنید تا لایه‌های ضخیم ایجاد نکند.
  • منتظر باشید تا پرایمر به طور کامل خشک شود و رنگ آن به صورت سفید گچی در بیاید.
  • از یک لایه بیس کت استفاده کنید و سپس با استفاده از دستگاه UV آن را به طور کامل خشک کنید.

 

مزیت استفاده از پرایمرهای اسیدی و غیر اسیدی برای ناخن

  • پرایمرهای اسیدی

یکی از مهم‌ترین مواردی که پرایمر اسیدی و غیر اسیدی را از یکدیگر جدا می‌کند، اسیدهای آلفا هیدروکسی و همچنین بتا هیدروکسی است که در پرایمرهای اسیدی کاملا وجود دارد. این نوع از اسیدها موجب می‌شوند تا تغییرات بسیار کوچکی بر روی سطح ناخن شما ایجاد شود. برای مثال استفاده از پرایمرهای اسیدی به کاهش چین و چروک موجود بر روی ناخن‌ها کمک زیادی می‌کند.

  • پرایمرهای غیر اسیدی

این نوع از پرایمرها معمولا از مواد مرطوب کننده و پلیمر تهیه می‌شوند و همچنین به دلیل نداشتن هیچ‌گونه ماده اسیدی، خطرات کمتری را نیز برای مصرف کننده دارند. افرادی که نسبت به استفاده از پرایمرهای اسیدی حساسیت دارند، می‌توانند از این نوع پرایمر برای ناخن‌های خود استفاده کنند.

سرعت خشک شدن پرایمرهای اسیدی در حدود 2 الی 6 دقیقه است که این موضوع در پرایمرهای غیر اسیدی بین 40 تا 60 ثانیه تخمین زده شده است. همچنین میزان آسیبی که پرایمرهای غیر اسیدی به ناخن می‌زنند بسیار ناچیزتر از آسیب‌های ناشی از استفاده از پرایمرهای اسیدی است.

پرایمر کاشت ناخن اسیدی
پرایمر کاشت ناخن اسیدی

 

پس از استفاده از پرایمر چه کارهایی باید انجام دهیم؟

شما پس از استفاده از پرایمر، باید یک سری نکات را رعایت کرده تا بتوانید به افزایش سلامت ناخن‌های خود کمک کنید. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از لاک ژل با کیفیت که موجب تقویت ناخن‌ها می‌شود.
  • جلوگیری از وارد شدن هرگونه ضربه به ناخن‌ها
  • استفاده از روغن کوتیکول ناخن

این ها از مواردی هستند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، مراقبت‌های لازم پس از استفاده از پرایمرها را به خوبی انجام دهید.

 

آیا بدون استفاده از پرایمر، امکان کاشت ناخن وجود دارد؟

پیش‌تر به اهمیت استفاده از پرایمر اسیدی ناخن و پرایمر غیر اسیدی ناخن اشاره کردیم. همان‌طور که می‌دانید، استفاده از این محصول، یکی از ارکان اساسی در پروسه کاشت ناخن به شمار می‌رود. عدم استفاده از پرایمرها موجب می‌شود تا مواد به راحتی از روی سطح ناخن شما جدا شوند و هیچ‌گونه مقاومتی نداشته باشد و این موضوعی که ممکن است بسیار آزار دهنده باشد. فرض کنید شما در یک مهمانی هستید و از مدت‌ها قبل برای آن برنامه ریزی کرده اید.

برای کاشت ناخن‌هایتان هم ساعت‌ها وقت صرف کردید و درست در جایی که می‌خواهید زیبایی خود را به نمایش بگذارید، مواد روی ناخن‌هایتان به دلیل عدم استفاده از پرایمر با کیفیت، با کوچک‌ترین اشاره‌ای جدا می‌شود. اتفاقی که مطمئنا هیچ خانمی دوست ندارد که آن را تجربه کند.

 

چرا استفاده از پرایمر دارای اهمیت است؟

اصولا پرایمرها را به عنوان یکی از ابزارهای کاشت ناخن به حساب می‌آورند. شما قبل از اینکه اقدام به کاشت کنید، باید حتما از پرایمر بر روی ناخن خود استفاده کنید. زیرا خاصیت چسبندگی این محصول موجب می‌شود تا مواد کاشت به راحتی بر روی سطح ناخن چسبیده شده و به راحتی جدا نشوند. پرایمرها دارای دو نوع اسیدی و غیر اسیدی هستند که هر کدام نیز دارای معایب و مزایایی متفاوتی نسبت به یکدیگر هستند.

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت پرایمر و همچنین سایر محصولات آرایشی و بهداشتی به سایت مستر استایل مراجعه کنید و ضمن اطلاع از قیمت‌ها نسبت به خرید هر کدام از آن‌ها نیز اقدامات لازم را انجام دهید.

1 دیدگاه در “بررسی تفاوت های پرایمر اسیدی ناخن و پرایمر غیر اسیدی ناخن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *